فارغ التحصیلان رشته روابط عمومی می توانند در سازمان های دولتی و خصوصی مختلفی مشغول به کار شوند و در خصوص روابط بین مدیریت با افراد داخل و خارج از سازمان فعالیت نمایند. یک کارشناس روابط عمومی باید مانند یک مشاور خوب رابطه بین شرکت ها با مراجعه کنندگان سازمان را تحت نظر داشته باشد و با توجه به رابطه دو طرفه به وجود آمده، تمامی شرایط را برای هردو مخاطب بدون ضایع شدن حق کسی فراهم نماید. همچنین، از آنجا که این افراد مسئولیت آگاه کردن افراد جامعه از اهداف و یا مقاصد مدیریت را بر عهده دارند. بنابراین، باید از طریق رسانه های مناسب مانند اطلاعیه های سازمانی، شبکه های اجتماعی، تلویزیون و … پیام شرکت را به درستی در زمان مناسب به مخاطبان خود ارائه دهند. از طرفی با توجه به اینکه کارشناسان روابط عمومی با اکثر مردم و یا مخاطبان شرکت در ارتباط هستند؛ به مرور زمان از ذهنیتشان آگاه شده و با توجه به طرز فکر و یا اهداف گروه هدف مخاطبان شرکت، می توانند مشورت های لازم را برای بهبود خدمات سازمانی از طریق برگزاری جلسات مشاوره ای به مدیریت ارائه دهند.