درباره رشته کاردانی فنی نقشه کشی صنعتی

پیشرفت و توسعه صنعتی و افزایش مبادلات تکنولوژیکی بین کشورها، به خصوص در قرن بیستم، پیدایش و تکامل زبان جدیدی به نام نقشه‌کشی را موجب شده است که با استاندارد کردن قواعد و مبانی آن توسط مؤسسه ISO و تلاش‌های بی‌وقفه طراحان و صنعتگران مدارج ترقی را پیموده است.

امروزه نقشه‌کشی با دخالت وسایل مدرن و بهره‌گیری از افزارهای جدید به صورت بازویی قدرتمند صنایع را رهبری می‌کند. تنها توجه به این نکته که روزانه حجم عظیم از محصولات صنعتی تولید می‌شود که هرکدام نیاز به نقشه‌های بسیار دقیق و گویا دارند شاهد این مدعاست. بدین ترتیب این زبان به متخصصانی نیاز دارد که با اصول و قواعد آن به درستی آشنا بوده، بتوانند ایده‌ها و طرح‌های مبتکران را با دقت لازم به روی کاغذ بیاورند. بنابراین نقشه در هر نقطه‌ای از دنیا که ترسیم شود، در هر نقطه دیگر قابل خواندن و ساخت خواهد بود.

نقشه‌کشی صنعتی در اصل، زبان بین‌الملل صنعت است که معرفی و ساخت قطعات و ارائه طرح‌های گوناگون صنعت تنها توسط آن امکان‌پذیر است و پل ارتباطی بین طراح و سازنده است.

دانش‌آموزان در این رشته با طراحی وسایل و قطعات جدید برای دستگاه‌های مختلف فنی آشنا می‌شوند و درنهایت ترسیم نقشه‌های صنعتی را پیدا می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Button